Torrente, "El Brazo Tonto De La Ley", has managed to squander his savings while enjoying life in the resort town of Marbella, so he goes back to work, finding employment as a private detective. Through a series of misunderstandings, Torrente ends up crossing paths with Spinelli, a corrupt international arms dealer, and when Spinelli threatens to blow up Torrente unless he receives a ransom of two billion pesetas, the bumbling skirt-chaser becomes the only man who can prevent the destruction.