Emma is 12 years old and lives with her father Anders in he north of Sweden. Emma misses her dead mother and is not looking forward to the visit of Sara, who visits Anders from time to time, and her 12-year old son Daniel. Daniel prefers computer games to hiking in the wilderness. Emma decides to join them.