August 1496. Joan, raised at the austere Spanish court, is married to Philip the Handsome, son of the Holy Roman Emperor. She's taken with the hedonism of his court in Flanders, but utterly obsessed with her husband, a dashing but unworthy young man surrounded by scheming advisers. When her mother dies, Joan becomes Queen of Castile, and once back in Spain, she discovers her husband betraying her with a Moorish dancer...