It is the summer of 1928 and several men are crawling inside a tunnel. But the calculations fail and the hole leading them to freedom absurdly opens in the middle of a coal and timber shop in Buenos Aires, owned by a Spanish couple who realize the hole is the end of a tunnel crossing the street from the National Penitentiary building just in front. From this moment on, the film retells the fate of each of these runaways: an anarchist, a crook, three murderers, a card cheater, and an innocent man. They are tough guys, with moral codes of their own, ready to do anything not to go back to prison.