A tight-knit family living on the island of Linosa, south of Sicily, find their ties stretched to the limit when a group of illegal immigrants from Africa appears in their community. Used to making their living from the ocean, the world is now encroaching in the form of tourism and the illegals forcing each member of the family to make choices.