Sabina Spielrein was the woman who wanted it all: a career in the field of science as well as love and kids. She fought for a place in the world of psychoanalysis, a world ruled by men. She lived in the balance between Freud and Jung, Stalin and Hitler, Judaism and Christianity, scientific career and bourgeois family life.