Caouette may have made an experimental documentary with this impressive film, but the plight of his mentally ill mother is at its core. He admirably edits together old family footage and abstract imagery, but the scenes of his driving his mother from an assisted-living facility in Houston to one in New York are relatively naturalistic. They also serve to balance out what might be considered the tendency among avant-gardists to self-indulge. Caouette is probably the most devoted son around, and his willingness to share the life of his damaged mom with the world is a testament to his love for her.