One morning, Bafiokadié and his sister Téné, two African children, leave their village. The only thing on their mind is to find their lost blue bird before the day is over. But they will find much more along their way: they encounter their deceased grand-parents, they fight the soul of the forest and learn from the Chief of Pleasure. Everyone tells them a story about life and death. At the end of their long journey, the brother and sister enter the Kingdom of the Future and meet some yet-to-be born children. Delighted with this discovery, they eventually return home. For as we lose something we gain something.