Marian, a middle aged nurse, devotes herself to her patients like a saint. Sometimes she even takes on the role of a redeemer, by helping the gravely ill to the soothing order of ultimate silence. When she gets linked to a neighbor in an act of common voyeurism, she becomes fascinated by him. Faced with the fragility of these newfound emotions, Marian surrenders to her human needs...