Sam is a World War II concentration camp survivor who possesses the ability to steal, sell, or give away "good luck" to anyone he chooses. He steals luck from Federico, an earthquake survivor, who swears vengeance. Federico meets Tomas, a recent plane crash survivor, who just may be the man to help.