Dolor, Frida Kahlo´s pet, is a conductive thread for a series of seven "portraits" related to the life and work of important artists such as Goya, Dalí, Picasso, Velásquez, Julio Romero de Torres, Joaquín Sorolla, Marcel Duchamp and Frida Kahlo herself.