More than twenty years ago, Dr. Jane Goodall, now 76, decided to give up her career as a primatologist, as well as her private life, in order to devote her entire energy to saving our endangered planet. Since then she's been spending 300 days per year traveling around the globe spreading hope for future generations by giving lectures, writing books and through her youth organization 'Roots & Shoots', active in more than 100 countries worldwide. From her childhood home in Bournemouth/England, we travel with her to the Gombe National Park in Tanzania, her second home. Here is where she began her groundbreaking research nearly half a century ago, and where she returns every year to enjoy the company of the chimpanzees that made her famous. We accompany her on her journey across several continents and learn about her exciting past.