Veteran Jose Luis Garcia Sanchez takes on the theme of Franco at the end of his life in this comedy musical. With the "Caudillo" on his last legs, political tension increases in the Spanish Sahara, and Moroccan rebels open up a political/military campaign against Spanish interests. To calm matters down on the Spanish side, a cabaret troupe is brought in from the peninsula.