It is the first contemporary dance film to be shot in Brazil. In the atmospheric ruins of an abandoned once grandiose city, Ribeirao Vermelho in Minas Gerais, the film follows a woman, Helo, entering a world of memory fragments, where several characters, perhaps 'trapped souls', are living and re-living 'karmic' moments in an unspecified past, until their circumstance is transmuted by Helo's arrival.