Afflicted from birth by Brittle Bone Disease, Michel Petrucciani managed to dominate his handicap, becoming a gifted musician of international renown.In this documentary, Michael Radford draws forth a portrait of this great jazz pianist using interviews, archive films and photos, seeking to understand the nature of creativity. Where does this sublime inspiration come from and how is it brought to light?