A desolate, windswept island. Stella and Oskar, a young couple, visit her father Nathan, who lives a lone life in the company of his labrador dog. Stella is pregnant and looking forward to the birth of her baby, but Oskar appears to be in doubt. When Oskar falls prey to Nathan's provocations and feels bewildered by the relationship between father and daughter, a clash between the two men is inevitable and Stella is caught in between.