Between 1975 and 1979, the Khmer Rouge regime caused the death of some 1.8 million people, representing one-quarter of the population of Cambodia. Kaing Guek Eav, better known as Duch, was in charge at M13, a Khmer Rouge-controlled prison, for four years before being appointed by the Angkar (“the Organisation”, a faceless and omnipresent entity which reigned unopposed over the destiny of an entire people) to the S21 centre in Phnom Penh. As party secretary at S21, he commanded from 1975 to 1979 the Khmer Rouge killing machine in which at least 12,380 people perished, according to the remaining archives. But how many others disappeared, “crushed and reduced to dust”, with no trace of them ever being found? In 2009, Kaing Guek Eav aka Duch became the first leader of the Khmer Rouge organisation to be brought before an international criminal justice court.