Polish Ewa works as an au-pair in a small town in Holland. A sensitive girl, she finds it difficult to live up to her host-parents' clichéd expectations. When a rape takes place in town, Ewa believes to know the rapist. Having no one to share this knowledge with, it furthers her alienation from the people around her, resulting in her being send back home.