A man returns to Moravia, the land where he grew up. Like many other Greek children, he was transported to Czechoslovakia in 1948 during the Greek Civil War. His grandparents spent their last days on Czech territory and he returns to oversee the repatriation of their remains. While sorting out bureaucratic formalities, the man recalls the Greek community which assembled there fifty years before.