14-year-old Yannis lives on a small Greek island that has remained untouched. Since his mother's death, his relationship with his fisherman father has become strained. Yannis rescues a young pelican and the bird becomes his friend. During summer, Yannis encounters Angeliki, a 17-year-old girl whose carefree, fanciful nature and spontaneity lead him down paths he has never been before. It is a unique summer, one that you remember for the rest of your life. During it Yannis also discovers the love his father feels for him, a love that he's never known how to express.