Wendel's chamber piece, although remaining loyal to Strindberg, takes place in the contemporary tennis milieu. Julie, a renowned tennis player with the vunerability of a prima donna, is in the throes of a capricious trainer and an ambitious father, who is failing economically. Based on August Strindberg's "Miss Julie" (1888).