Detective Katrine Ries Jensen and legal psychiatrist Thomas Schaeffer form a special unit at the Copenhagen Police investigating serial killings. A case from Schaeffer's past crops up. As a young psychologist, he held back from sending a patient, who was manically drawing the details of a traffic accident, to a secure hospital. Now these bloody scenes resurface, enacted as real killings.