The family leave for the weekend for Sweden to visit Dad's cousin Annika who will join them for a birthday celebration and the midsummer festivities. But reaching their destination proves to be a huge challenge as they find themselves river rafting, camping among the bears, and they even get to expose a gang of swindlers.