Labour Day, 1986, Ljubljana, Yugoslavia. Peter, an ironworker, honest and caring father of two and a great believer in the socialist system, is finally allocated a socially-owned apartment at the awards ceremony for the "Worker of the Year". This is such a big shock for him that he falls into a vegetative state. Shortly after that, since his mental state does not change, Peter is placed in a mental institution. Peter wakes up 10 years later, in different times. His wife has remarried his best friend, his children have grown up, and his country - Yugoslavia - has disappeared. Everybody is trying to become European; everybody wants to get rich overnight. Peter takes his life into his own hands.