The intense confrontation with frontiers, whether real or subjective, and the catastrophe of the Balkans War. One of the frontiers is represented by the Italian city whose history embodies the arbitrariness of borders and the continual redefinition of identities – Trieste. The main location of the film is another frontier: the monumental and multi‑faceted Rozzol‑Melara neighbourhood, in Trieste. A house made of houses, a town within a town. In these complex settings – a town that is also a frontier and a neighbourhood that is itself a town – lives a family of three: Giovanni, a sensitive blind boy; Cora, his mother and restless wife to the third family member, Angelo, a disappointed man of action and thought. Historical events have intertwined with this family’s private story, affecting it deeply.