Ellen Biddle is a Iowa housewife who has reached the breaking point,a drought is devastating the family farm, creditors threaten to foreclose on the property, and Ellen learns her husband, Paul, has been sleeping with Patsy, the unsatisfied wife of the town sheriff, Tom Gibson. One night, Paul comes home late from spending the evening with Patsy, and Ellen murders him with a shotgun.