1917. The Western Front. A million or more Allied and German troops face each other across the shattered landscape of northern Europe. A world of mud, entangled by a wilderness of barbed wire, scarred by miles of trenches, soaked with the blood of the fallen. Private Charlie Shakespeare is frozen with fear. He is alone, desperate. When the battle is over, Shakespeare and the handful of other survivors from Y-Company are utterly lost somewhere in enemy territory. Their only shelter is an abandoned German trench.