Alice is twenty-two and lives since a short time in the house that she inherited from her grandmother in the surroundings of Cagliari. She is lost and restless, hit by a whirlwind blur of memories of her childhood. One day she went to prison to find a man with whom she recaps the vicissitudes Silvia, a young drug addict girl who was in and out from his daughter's life. Rosaria, a strong grandmother who put off to help her daughter to grow his niece. Finally, a friend of Silvia, the French Julien, with his life marked by letters and poems, which had almost paternal affection for Alice. Unexpectedly she finds the strength to return to her life and smile, not after that answer, but thanks to a guy as she is tied to the history of Julien.