Brand, an author, falls in love with Angela, his terminally ill wife's nurse and blunders into a dangerous spiral of passion and jealousy. A vindictive husband, an insistent chief inspector, a farsighted priest and a proud wife entrap Brand in a maelstrom of persecution, destruction and obliteration which can only end in life or death.