At Holy Angel School for Girls, a New England boarding school, Nell Fisher is snatched by a mysterious, Poncho'd Figure. Escaping her assailant, she finds fellow students Natalie, Jade and Laurie, and reveals her attacker is the History teacher, Professor Leighton, recently suspended after accusations by Nell that he tried raping her. During the struggle however, Nell accidentally started a fire. The girls escape just as an explosion tears through the school dorm, killing many students. Five years later, Natalie - now an actress - is persuaded by her agent that a documentary about Holy Angel could kick-start her career.