The story is set high up in the Blue Mountain, where young queen Bluerose finds it more and more difficult to live within the boundaries of the Blue Gnome community. When she becomes aware that a dangerous glacier is threatening the Blue Mountain valley and the Red Gnomes living there, she sets out on a journey to find teh Blue Horn, a magical instrument that can change the weather. With this instrument she can maybe save the Red Gnomes.