Charlie is a successful young illustrator of children's books. She and her boyfriend Simon have decided to flee the big city to live a dream life in their newly acquired cottage in the country. Charlie arrives at the cottage to find it far from ready and not a builder in sight. When Simon is called away on business she faces the daunting prospect of spending several nights alone in the woods. Charlie's dream of an idyllic life in the country is shattered by vivid nightmares of a terrible and haunting secret, a mystery hidden deep in the woods that only she can unravel.