The story of a hidden war, a war between generations, war in which always children lose. Through a dramatic and picturesque tale, we discover two legends intertwining – a legend of a father and a son, and of a young girl Srna who is profoundly affected by the harshness of the world and decides to take a walk beneath the rainbow to transform into a boy. The film’s message is intended for all parents: Talk to your children before it is too late!