Young Koko has just moved with his parents from his idyllic countryside home to a big city. There, with the help of his new friends and a neighbour he investigates the mysterious case of a dead old man who used to live in the flat he has just moved into. The old man, it seems, has begun to re-appear as a ghost – though no one knows why.