Marine biologist Skylar Shane hires a charter boat captain to help her find prehistoric life form samples in the Sumatran Sea. During the expedition, they together encounter a gang of smugglers from whom they manage to liberate the orphan Tamal. But after the orphan’s arrival onboard, mysterious things begin to happen, and the terror that was once locked deep down in the abyss by an older civilization is now about to resurface...