35-year-old Jean still lives with his mother in a small village in Corsica and works as a cook in the family's restaurant. His future, to his great despair, is all mapped out: he'll take over the restaurant. But one day Nora, a young and forceful woman, is thrown into the sea from a racing yacht. She washes up on the beach at Jean's feet - adventure has at last knocked at his door. A hectic night then begins, and a drive in a car with this woman as unpredictable as she is attractive, leads Jean far from home.