In Rio de Janeiro, about 13 km from Christ the Redeemer, two Portuguese brothers ventured into the most feared favela (slum) of Brazil with 300 000 people. Once, this was the city's largest store-room for weapons and drugs and it is known as... Complexo do Alemão.