Malchow, GDR, 1980. 20-year-old Anne is hiding Juri, a deserter of the Red Army. The two fall in love with each other. But their love is threatened: there is an arrest warrant and possibly a death sentence waiting for Juri. The two leave the country and flee to the West, leaving Anne’s six-month-old daughter Inga behind. Inga grows up with her grandparents and thinks that her mother died during a swimming accident. 25 years later she meets the literature professor Robert, who sends her on the trail of her past. He met Inga’s mother Anne during one of his seminars. At first Inga is resistant, but then she asks for Robert’s help. Together they take off on a journey through Germany, in search of Inga’s mother Anne...