A horsewoman in search of a steed. Gracieuse, a farmer’s daughter, is disgusted at the way the horses she trained to the top levels of jumping are taken away from her. She meets the legendary trainer Franz Mann, who now manages a rich landowner’s estate, and with his help starts over in the world of dressage. But just as she feels she has finally found the right horse, she realises that talent counts for nothing when facing the personal and high financial stakes of the game.