Following the execution of Louis Mandrin, the famous mid-18th century outlaw and popular hero, his comrades begin a new smuggling operation in the French provinces, organizing black markets to sell tobacco, fabrics and precious commodities. These smugglers also write songs in honour of Mandrin that they print and distribute to peasants throughout the land...