Having fun, sparking chaos and kicking up a riot have long been the way of life for high-sea pirates Klaus Störtebeker and Gödeke Michels. Endless conquests on the North and Baltic seas have lent Störtebeker the reputation of a rebel and a revolutionary, and to his loyal troops of sea pirates he is a living legend. But the constant fighting and battling with those loathed "moneybags" of the Hanse has worn down the once invincible buccaneers and their bold crew. When Störtebeker is seriously wounded in a battle to capture a ship, the legendary pirate begins to question whether this life holds a future for him, and when he ends up falling in love with the beautiful and feisty Bille, who evokes in him dreams of a quiet life on land, he is finally forced to face his future: What now Störtebeker? Guerilla or gardener? A fight with Michels, the flaming full-blooded pirate is inevitable, until the discovery of a secret wonder weapon lifts their spirits and reignites their bond - but the mighty Hanse has also stocked up on its weapons and the so the final battle nears ...