An unusual piece inspired by Shinto spirituality and structural anthropology. The basic thesis is the continuity and connection between nature and humankind, civilisation, and culture, a connection that replaces previous divisions and dichotomies. The film expresses it by combining pictures of nature with fictitious ones, macroscopic shots with microscopic time-lapses and animations.