The story concerns Gaia, a Chinese interpreter who has been summoned for an urgent and secret job. She is met by an unscrupulous agent, Curti, who has to interrogate a mysterious Mr. Wang. But the interrogation is carried out in the dark and Gaia does not manage to translate properly. When the light is turned back on, Gaia will discover just why Mr. Wang’s identity was kept secret - the discovery which will change her life forever, and not just hers...