The turbulent relationships among fledgling psychiatrist Carl Jung, his mentor Sigmund Freud and Sabina Spielrein – the troubled but beautiful young woman who comes between them. Into the mix comes Otto Gross, a debauched patient who is determined to push the boundaries. Their personal exploration of sensuality, ambition and deceit drive Jung, Freud and Sabina to challenge and forever change the nature of modern thought.