Nour and Iyad, a Palestinian couple living in East Jerusalem, are preparing to move to Paris. He is a surgeon at the top of his game; she is a young actress from a Palestinian bourgeois intellectual background, attractive, independent and whimsical. On the way to the airport, a news report of a terrible accident means Iyad has to return to his hospital and delay their departure. Abandoned by her husband once again, Nour starts to question their future move as well as their marriage, while showing how attached she is to all that she is about to leave behind.