Summer in the north Italian countryside. Giacomo, a deaf teenager of 19, goes to the river with his best friend Stefania for a picnic. Straying from their usual route, they end up getting lost and arrive at a place that is like a little paradise where they are free to be themselves. Over an afternoon, their childhood games take on sensual overtones until they realise that what is happening is no more than the bittersweet memory of an era that is already long lost in the past.