In 2007, a sound engineer and a cameraman arrive in Corvo, the smallest island in the archipelago of the Azores. Lost in the middle of the Atlantic Ocean, Corvo is a large rock, six kilometres long and four kilometres wide, with the crater of a volcano and a single tiny village of 440 inhabitants. Gradually, the small filming crew is accepted by the island's population and discovers a 500-year-old civilization, whose history is practically undecipherable and almost without any written records.