When the England manager has a heart attack, football's top brass turn to Mike Bassett (basically no one else wanted the job). Bassett is the sort of old fashioned manager who writes his team on the back of his cigarette packet. Even with troubled football genius Tonka Tonkinson back from retirement and off the booze, England lose Mike's first two games in charge. His team struggle to a goal-less draw in the final qualifying match but, thanks to a fluke result elsewhere, England qualify for the finals in Brazil.