You can't choose your parents or your children! Paul de Marseul, proprietor of a prestigious vineyard in Saint Emilion, has a son, Martin, who works with him on the family estate. But Paul, a demanding and passionate winegrower, can't stand the idea that his son will one day take over from him. He dreams of a more talented, more charismatic son... a son who conforms more to his father fantasies. The arrival of Philippe, the son of his steward, will turn life at the estate upside down. Paul becomes fascinated by this ideal son. Thus begins a game of chess played by four: two fathers, two sons, under the powerless gaze of the women who surround them. And at least one of the men no longer has anything to lose.