Barbara, a young graduate student, is madly in love with her boyfriend Nicolas and deep into writing her thesis when she learns she is pregnant. Reeling from the initial shock, Barbara alternates between excitement and trepidation. Amidst a flurry of congratulations, she tries in vain to conform to the image of the happy expectant mother, but is instead exasperated by the tedious yogic breathing classes, and finds herself complaining to her girlfriend about her suffering sex life. Once her baby is born, everything becomes alarmingly real. She’s faced with a helpless little being who needs everything from her — love most of all. But despite the support of those around her, including that of her devoted partner, Barbara struggles to connect with her child.